maanantai 23. syyskuuta 2013

TYYTYMÄTÖN - TYYTYVÄINEN


Ukin talon välipohjan purujen seasta löytyi kaksi vanhaa pahvilaatikon kantta. Ne ovat turkulaisen Rönkä Oy:n, ilmeisesti kaupungissa aikoinaan sijainneen vaatetusliikkeen pukulaatikoita.


Toinen kansista pääsi tauluksi vierashuoneen seinään. Kehys oli harmittavasti liian pieni, joten pahvikantta oli pakko leikata kehykseen sopivaksi. Pahviin on kertynyt purujen seassa ajan patinaa ja likaakin, mutta se ei haittaa mittään. 


Yrityksen viesti on selkeä ja monenlaisiin tilanteisiin sopiva. Palautetta saa ja pitääkin antaa, sillä eihän palvelua muuten osata kehittää oikeaan suuntaan. Elna on yrittänyt ottaa oppia tästä, mutta jotenkin tuo tyytymättömyyden ilmaiseminen ei vain ole kovin helppoa. Positiivista viestiä allekirjoittanut antaa usein ja selkeäsanaisesti aina, kun siihen on aihetta. Sen sijaan tyytymättömyyden purkaus tulee vasta palveluntarjoajan korvien ulottumattomissa. Kun ei haluaisi millään pahoittaa toisen mieltä, vaikka oma mieli olisikin pahoittunut... 


Viikonloppuna juhlittiin Elnan serkun häitä. Kiireen ja tuskastelun välttääkseen päätti Elna laitattaa hiuksensa juhlakuntoon ammattilaisen käsittelyssä. Vaan eipä tuo ammattilainen ollutkaan ammattilainen ainakaan asiakkaan toiveiden kuuntelussa, sillä kampauksesta tuli täysin erilainen kuin Elnan esittämässä kuvassa. Silti ei Elna saanut sanaa suustaan kun palautteen aika olisi ollut. Kiitti vain ja maksoi kiltisti, toivotti heiheit ja lähti kotiin itsekseen sadatellen. Harmituksen kuulivat vasta kotijoukot, joille palaute ei oikeastaan kuuluisi ollenkaan. Mutta tällaisissa tilanteissa on onni omistaa ihana sisko, joka auttaa ihmistä hädässä. Niin taikoi sisko uudenlaisen kampauksen ja taas kääntyi suunpielet hymyyn!

Palautteen antaminen sopii hyvin myös tähän blogiin. Sisältötoiveita, jutunaiheita ym. otetaan ilolla vastaan! Kaikki tekin, jotka ette ole vielä uskaltautuneet kommentoimaan, rohkaistukaa vaan avaamaan sanainen arkkunne ja kirjoittamaan palautetta joko kommentoimalla tekstejä tai yksityisen viestin kautta.  

Jos olette Kinnarkummun herrasväkeen tyytymätön, ilmoittakaa siitä Elnalle!
Jos olette Kinnarkummun herrasväkeen tyytyväinen, ilmoittakaa siitä muille! 

;)




2 kommenttia:

  1. Taulun sanomassa on järkeä! Pitäisiköhän askarrella moinen viesti työpaikan ovelle? Itsellä tulee kyllä annettua aika paljonkin sitä positiivista palautetta, mutta se rakentavampi palaute jää helposti antamatta. Jostain syystä palvelusta on musta aina vaikeampi antaa huonoa palautetta kuin tuotteesta, vaikka juurikin siihen palveluun se asiakasPALVELIJA pystyy vaikuttamaan.

    Noh, se että tukka saatiin kuitenkin tyydyttävään kuntoon on PÄÄasia (hekoheko) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin juuri! Palaute tuotteesta menee mahdollisesti eteenpäin niille joille se kuuluu, mutta palaute palvelusta tavoittaisi 100-prosenttisesti oikeat korvat, ainakin jos ne ovat valmiina vastaanottamaan palautetta.

      Poista